dinsdag 12 juli 2011

hoe maak je ze?..........

Heb een aantal vraagjes gehad hoe ik ze nu maakte
Zal aan de hand van de foto's het duidelijk proberen te maken.

Je neemt zeep witte of transparante zeep het liefst zweetvrije zeep.(plakt minder snel).
Ik heb de zeep gekocht voor een kinderfeestje. op de foto;s is transparant niet zo duidelijk te zien.
Heb zelf al eens witte zeep uit de supermarkt gepropeerd maar dit wil echt niet. Mij in iedergeval niet.

Dit doe je in een pan en warmt het langzaam op. Au bain marie kan ook , maar als je het zachtjes in de pan doet lukt dit ook.  Magnetron kan ook maar dat gaat meestal zo snel.Heb nu transparante zeep genomen.
Als het gesmolten is doe je er geur en kleurstof bij. in dit geval blauw en geurtje ocean heb ik genomen.

Dit giet je dan in een mal ( ijsblokhouders in allerlei vormen)
Dan laat je het afkoelen. Je kan het sneller laten afkoelen. Vooral bij kinderfeestjes omdat je iets minder tijd hebt. in de koelkast of Vriezer. De zeep stolt redelijk snel
Als de zeepjes goed hard zijn geworden kan je ze zo uit de vormpjes drukken.
en dmv een sate prikker kan je voorzichtig gaatjes erdoor heen prikken voor het koord wat je erdoor heen rijgd. Op de foto heb ik ook een blauw beertje gemaakt met witte zeep.

Door middel van cosmetiche glitters toe te voegen met het mengen van de geur en kleur levert ook een heel mooi effect op.
Hoop dat ik het duidelijk heb kunnen uitleggen

Groetjes
Esther

7 opmerkingen:

gerrie zei

Bedankt voor de duidelijke uitleg,ik ga het zeker een keer proberen!
groetjes gerrie

What's in a day zei

Superduidelijk hoor, alleen waar haal ik zweetvrije zeep??
Ik ga het opzoeken want ik vind het zo leuk om te maken.
En welke kleurstof gebruik je??

Ja, mu moet je nog een keer, maar je mag me ook mailen hoor, zie bij mijn blog onder contact.

Een zeepgroet van Eefie

Anoniem zei

Hoi Essie, je hebt he prima uitgelegd.

Maar ik heb het al vaker gedaan, dus dit wist ik allemaal wel.
Blijven er 2 vragen over: waar zie je aan dat het zweetvrije zeep is en die kleur en geurstoffen. Waar koop je die??

We willen niet alles weten.........maar wel veel!!!Hihihi.

Lieve groetjes Thea♥

Michelle zei

Hoi Esther,
Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg en foto's!! leuk die gaan we ook proberen! ik ga ijsblokvormpjes kopen ;-))

Welke geur en kleurstoffen gebruik je? eigenlijk de zelfde vragen als Gerrie, Thea en Eefie...en zweetvrije zeep, oeps nog nooit van gehoord...

Lieve groetjes Michelle

nelleke zei

Goedemorger Esther,

Super uitgelegd met duidelijk foto`s.
Dit vraagt erom om uit te proberen.
Dank je wel,

lieve groetjess

rommy moosie68 zei

wat een leuk idee met die zeepjes mijn schoon zus is er ook mee bezig echt leuk groetjes rommy

Anoniem zei

Heel erg leuk,ik zou dan weer gasten zeepjes gaan maken voor op het toilet enzo,maar oh heb al teveel hobby`s haha,lieve groet Joke.